مقالات

راهنمای خرید رینگ لایت

راهنمای خرید رینگ لایت

در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی مفید درباره رینگ لایت و نحوه انتخاب برای خرید شما خوانندگان گرامی را در اختیارتان قرار دهیم.پیش از راهنمایی کردن برای خرید شما را با رینگ لایت و نحوه استفاده آن آشنا میکنیم باشد که مورد استقبال شما عزیزان قرار بگیرد.

رینگ لایت در لغت به معنای حلقه نور است که انواع و سایزهای مختلفی دارند که این ابزار مفید، یکی از تجهیزات مهم برای عکس برداری و فیلم برداری هستند چون کیفیت وضوح بسیار عالی به عکاس یا فیلمبردار می‌دهد.این وسیله پرکاربرد بیشتر مورد استفاده کسانی که فعالیت های مفید در فضای مجازی اعم از یوتیوب، اینستاگرام، عکاسان، بلاگران و… میباشد.

پس نتیجه میگیریم قبل از خرید رینگ لایت باید بسنجیم برای کاری که میخواهیم انجام دهیم کدام رینگ لایت مورد استفاده ما میباشد تا ویدیو و عکس هایی با کیفیت بالا در اختیار داشته باشیم.  از شما عزیزان دعوت میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با رینگ لایت و کاربرد آن 

حلقه نور یا به اصطلاح رینگ لایت یک ابزاری است برای بالا بردن کیفیت عکس ها و ویدیو های شما به این منظور که این وسیله نوری است دایره ای شکل که نور را به صورت یکنواخت و یکپارچه روی سوژه مورد نظر ما انعکاس می‌دهد و به دلیل رینگ بودن این ابزار کاربر می‌تواند گوشی یا دوربین خود را در وسط قرار دهد.

حالا شاید برای شما این سوال پیش بیایید برای چه کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ بیشتر برای کسانی که میخواهند کیفیت و وضوح عکس و یا فیلم بالایی داشته باشند. مانند بلاگرها، آرایشگران از جمله میکاپ کاران، عکاسان و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته رینگ لایت ها کاربرد کمی داشتند و بیشتر برای سالن آرایشگری و یا آتلیه ها مورد استفاده قرار میگرفتند. با گذر زمان این وسیله کاربردهای فراوانی پیدا کرد مخصوصا زمانی که شبکه های اجتماعی به بازار عرضه شد و کاربران از آن استفاده کردند از جمله کسانی که بیشترین استفاده را دارید، شاخ های اینستاگرامی یا به اصلاح اینفلوئنسرایی اینستاگرامی، یوتیوبرها و …. .

 

انواع رینگ لایت ها

رینگ لایت ها یا حلقه نور انواع مختلفی دارند این حلقه های نور اصولا روی سه پایه هایی قرار دارند که اندازه های مختلفی را دارا هستند اما این نوع از رینگ ها فقط یکی از انواع متفاوت حلقه های نور جادویی هستند به یاد داشته باشید اندازه رینگ لایت ها بسیار دارای اهمیت میباشد و هر کاربری که بخواهد از آن استفاده کند باید به نسبت کاری که دارد سایز آن را انتخاب کند.

 

رینگ لایت گوشی 

رینگ لایت گوشی 

رینگ لایت سلفی یا به اصطلاح رینگ لایت گوشی ابزاریست که با وسیله یک گیره بالای گوشی قرار می‌گیرد و با به عمرا داشتن یه حلقه جادویی کوچک باعث میشود عکس ها با کیفیت باشند. 

زمانی از این حلقه استفاده می شود که شخص بخواهد عکس سلفی بگیرد اگر دقت کرده باشین کسانی که در تاریکی عکس می‌گیرد اصولا از این رینگ لایت استفاده می‌کنند.

نکته مهم این است که بعضی از افراد رینگ لایت سلفی را با رینگ فلاش اشتباه میگیرند. رینگ فلاش ابزاری است که در دوربین اصلی گوشی برای بالا بردن کیفیت اصلی لنز دوربین استفاده میشود و کاربرد آن بیشتر برای عکس های ماکرو است. 

 

رینگ لایت رومیزی 

رینگ لایت رومیزی همانگونه که مشخص است اصولا با یه پایه روی میز و یا یه گیره که به میز متصل می‌شوند قرار می‌گیرد و یکی از رینگ لایت هایی است که بیشترین کاربرد را داراست. این ابزار بیشتر نور را به سوژه مورد نظر میتاباند( یا به صورت مستقیم یا زاویه دار) زمانی که شخصی بخواهد نور به صورت مستقیم به عنوان مثال روی چهره بتابد این نوع رینگ لایت مناسب تر است . مخصوصا برای کسانی که در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند و یا میکاپ آرتیست ها. 

 

رینگ لایت پایه دار

این نوع رینگ لایت ها حلقه های نوری بزرگ و کوچکی هستند که روی یه سه پایه بزرگ قرار می گیرند . به این ابزار رینگ هایت های سالنی نیز میگویند.  این ابزار مورد کاربرد سالن های آرایشی و آتلیه های عکاسی میباشد.

شناخت ویژگی های رینگ لایت ها

شناخت ویژگی های رینگ لایت ها

حالا که شما خوانندگان گرامی با ابزاری به نام رینگ لایت و عملکرد آن آشنا شدید زمان آن است که به صورت حرفه ایی تر و فنی تر برای شما این ابزار مفید را معرفی کنیم.

 

اندازه حلقه نور و نوع منبع نور

به خاطر داشته باشید اولین و مهم‌ترین نکته ای که باید به آن دقت نمود قطر و اندازه حلقه نور است. هر میزان قطر رینگ لایت بیشتر باشد نور بهتر و نرمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال هر چقدر قطر آن  کوچکتر باشد نور شدیدی به کاربر ساطع می‌کند.نوع مهم دیگر اینکه منبع نور می باشد. اصولا از منبع SMD و یا LED استفاده می شود که اغلب از منبع نورهای دوم بیشتر استفاده می شود. 

همانگونه که در قبل برای شما توضیح داده شده پیش از خرید رینگ لایت حتما به این موضوع دقت نمایید که استفاده و کاربرد شما چیست؟ برای مثال رینگ لایت های کوچکتر بیشتر برای چهره مناسب است و هر چقدر رینگ لایت ها بزرگ‌تر شوند برای روشن کردن یه اتاق کافی است نکته مهم اینکه رینگ لایت ها از سایز ۱۰ تا ۱۸ متغیر است.

 

رنگ و دمای نور 

بعضی از حلقه های نور جهت بهتر و وضوح تر کردن عکس نورهای آن قابل تغییر است به عنوان مثال از رنگ ها سرد به رنگ های گرم قابل تبدیل می باشد. 

هرچقدر دمای رنگ رو بیشتر کنیم به سمت طیف رنگ های سرد می‌رود و هرچقدر دمای رنگ را کمتر کنیم طیف رنگ به جهت رنگ های گرم می رود. لازم به ذکر است برخی از رینگ لایت ها قابلیت نور های فانتزی یا به اصطلاح RGB هستند. 

یکی دیگر از قابلیت هایی که این حلقه های جادویی دارند تنظیم میزان نور(کم و زیاد کردن شدت روشنایی نور) را دارا می باشند. یکی از بهترین نوع این قابلیت ها رینگ لایت هایی هستند که ریموت کنترل دارند این ریموت ها باعث میشود فرد از فاصله مناسب میزان روشنایی را تنظیم کند. 

 

پایه و سه پایه

پایه و سه پایه

همانگونه که پیش از این گفتیم رینگ لایت ها انواع مختلفی دارند . که گران قیمت ترین آنها حلقه های نور پایه دار می باشند. اکثر این حلقه های نور را روی سه پایه قرار می دهند که قابلیت تنظیم ارتفاع را داراست. همانگونه که میدانید برای عکس برداری یا فیلمبرداری از سوژه  قابلیت ذکر شده فوق بسیار فوق العاده میباشد چون قابلیت تبدیل شدن و جابجا شدن دارد.

 

قابلیت نصب گوشی و آیینه 

گاهی اوقات استفاده کاربر از رینگ لایت ها برای فیلم و یا عکس گرفتن های سلفی و تولید محتوا ایجاد کردن میباشد. میبایست دوربین موبایل خود را در جایی قرار دهند در هنگام خرید به این نکته دقت نمایید که در وسط این حلقه جادویی جایگاهی برای نصب گوشی وجود داشته باشد. البته برخی از این رینگ لایت ها آیینه هم وجود دارد وجود آینه برای بهتر دیده شدن همه اجزایی صورت و این کار بیشتر برای میکاپ کردن بسیار راه حل مناسبی میباشد. 

 

نکاتی که باید در هنگام استفاده از رینگ لایت رعایت کنیم

به این نکته دقت داشته باشید که خریداری کردن این حلقه های جادویی برای بالا بردن کیفیت و وضوح عکس کافی نیست شما کاربر گرامی باید برای استفاده از این ابزار مفید آموزش های لازم را فرا بگیرید.تا کیفیت فیلم و عکس های شما عزیزان بهبود یابد در ادامه باور همراه باشید با ذکر نکاتی باشد که مورد استفاده  شما خوانندگان قرار بگیرد.

  • به یاد داشته باشید برای بهتر شدن کیفیت عکس و یا فیلم خود از نور طبیعی محیط در کنار رینگ لایت ها استفاده کنید.
  • قبل از شروع به کار کردن به یاد داشته باشید که نور مناسب را تنظیم کنید تا به نور مد نظر خود برسید. 
  • برای داشتن کیفیت بالا عکس و یا فیلم و وضوح چشمگیر آن کمی شدت نور را افزایش دهید به یاد داشته باشید بالا بردن شدت نور تا جایی که مناسب است ایده عال میباشد اگر از آن میزان بیشتر شود به شدت وضوح تصویر کاهش پیدا می‌کند.
  • نکته بعدی راجب تنظیم نور گرم به سمت نور سرد میباشد. دقت کنید زمانی که میخواهید از این ابزار سلفی گونه استفاده کنید درجه نور را روی ۴۲۰۰ قرار دهید.
  • به خاطر داشته باشید فاصله حلقه نور تا سوژه مناسب باشد تا از سایه افتادن یا روشنایی زیاد جلوگیری کنید.
  • نکته آخر برای داشتن خروجی بهتر و با کیفیت تر حتما تنظیمات دوربین گوشی را از منوی نورپردازی گزینه مناسب. ا انتخاب نمایید.

 

سخن آخر

همانطور که میدانید با افزایش و پیشرفت دانش و همچنین علاقمند شدن برخی افراد به حوزه عکاسی و یا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی و یا اینکه سالن های آرایشی و مشاغل دیگر و یا حتی افراد عادی جامعه که شغلشان نیازی به حلقه جادویی ندارد نیز جذب این ابزار فوق العاده می‌شوند. همواره میتوانید از محصولات رینگ و لایت فروشگاه آنلاین چیکو مارکت دیدن فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید