مقالات

هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید گوشی های آیفون دست دوم مشکلات زیادی در خرید و فروش آن به همراه دارد. اما با این حال این کسب و کار یکی از بزرگ‌ترین معاملاتی سود اور در جهان می باشد. گوشی آیفون به دلیل عملکرد خوب و کارایی بالا و کیفیت ساخت بسیار عالی افت قیمت کمی دارد که سهم بسیار زیادی در این بازار معاملاتی دارا می باشد. که بازار خیلی سودمندی نیز هست. 

این نکته را به باد داشته باشید در هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم به نکات مهمی دقت نمایید ما در این مقاله سعی داریم تمامی نکاتی که برای خرید موفق گوشی دست دوم عال الخصوص ایفون مورد نیاز شما میباشد را در اختیارتان قرار دهیم لطفا با ما همراه باشید.

 

ظاهر گوشی را چک کنید

همانگونه که شما خوانندگان گرامی میدانید اولین موردی که خریدار با آن روبه روست ظاهر گوشی میباشد، پس در ابتدا ظاهر گوشی را چک نموده و به این نکته دقت نمایید که نقصی نداشته باشد. چند نکته طلایی در هنگام خریدن فریم گوشی های آیفون از استیل ضد زنگ و در مدل‌های قدیمی از آلومینیوم ساخته شده‌اند، دقت کنید که جای خط‌ و خش یا ضربه روی فریم نباشد. 

همچنین قاب پشتی گوشی های آیفون از شیشه و در مدل‌های قدیمی از آلومینیوم ساخته شده، چک کنید که ضربه خوردگی یا شکستگی روی قاب نباشد.یکی از مهمترین نکاتی که شما خریدار عزیز باید دقت نمایید آیفون های پلمپ شده و تعمیر نشده می باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیایید که چگونه متوجه این نکته شویم؟ 

به راحتی پیچ‌هایی است که در فریم پایینی وجود دارند. این پیچ‌ها دقیقاً در کنار درگاه شارژ قرار گرفته‌اند و در صورت بازشدن رنگ پیچ‌ها عوض شده و شکل آن‌ها تغییر پیدا می‌کند. پس توجه کنید که پیچ‌های گوشی صدمه ندیده باشند و رنگ آن‌ها تغییر نکرده باشد.

 

شماره سریال و IMEI گوشی را چک کنید

موضوع بعدی مورد بحث ما برای خرید گوشی آیفون دست دوم کد IMEI و شماره سریال در واقع شناسنامه گوشی ما می باشد.راه حل اول برای به دست آوردن این کد با شماره گیری #۰۶#*  به IMEI گوشی خود دسترسی پیدا کنید راه حل دوم، general و بعد About، بروید و کد IMEI و شماره سریال یا همان Serial Number را به دست آورید. 

به این نکته دقت کنید که شماره هایی که به دست آوردید با شماره های درج شده روی جعبه گوشی برابر باشد. راه حل سوم، این کد روی خشاب سیم کارت یا بدنه گوشی نیز نوشته شده است.

 

چک کنید که کد فعالسازی گوشی فعال نشده باشد

یکی از مزایای گوشی آیفون دارای ویژگی به نام Activation Lock هستند که این در زمینه خود نوعی مزیت محسوب میشود. گوشی های آیفون به دلیل امنیت بسیار بالا دارای این ویژگی می باشد. زمانی که این گزینه فعال شود کاربری که رمز داشته باشد نمیتواند از آن دستگاه استفاده کند. شاید برای شما این سوال پیش بیایید که این مزیت بسیار عالی ایفون چیست؟ 

با فعال کردن این ویژگی نمی‌شود با گوشی کاری انجام دهید و برای ورد به هر برنامه ای به رمز مورد نیاز است. در هنگام خرید حتما گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید اگر کد یا رمزی را درخواست نکرد وارد منوی find my  در قسمت setting شوید و اطمینان کسب کنید Find My iPhone خاموش باشد. اگر این گزینه فعال باشد هیچ موقع آن را خریداری نکنید چون احتمال دزدی بودن آن بسیار زیاد میباشد. و یا اطلاعات فرد قبلی در گوشی موجود است. 

 

مطمئن شوید گوشی آب نخورده باشد

در هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم به مورد بعدی که باید دقت کنید این موضوع است که گوشی آب نخورده باشد خصوصا برای مدل های جدید ایفون درست است شرکت آیفون سعی دارد با هر مدل جدید نقاط ضعف خود را برطرف کند و گوشی های ضد آب بسازد و در دسترس عموم قرار دهد با این حال امکان دارد گوشی که آب می خورد صدمه دیده باشد. 

برای متوجه شدن این موضوع ابتدا خشاب سیم کارت داخل گوشی را خارج کنید اصولا در هر درون درگاه سیمکارت یک نوار سفید با نقره ای  رنگ وجود دارد که این نشانه سلامت است اگر این نوار به رنگ قرمز درآمد یعنی گوشی آب خورده میباشد. 

 

دوربین را چک کنید

دوربین را چک کنید

یکی از مهم ترین عاملی که شما باید در جریان باشید دوربین گوشی است به چه دلیل؟۱چند عکس بگیرید برای کیفیت دوربین و وضوح عکس ۲. فیلم بگیرید برای چک کردن کیفیت میکروفون های گوشی 

 

درصد باتری مهم است

یکی دیگر از مزایای گوشی آیفون دست دوم نسبت به رقبا نشان دادن درصد باتری گوشی می باشد . در حالت معمول دستگاه های آیفون زمانی که ۱ سال از روشن بودن آن بگذرد باید حدودا ۹۰٪ باشد زمانی که ۱۰۰٪ باشد یعنی  باتری این گوشی تعویض شده و یا اگر از ۹۰٪ کمتر باشد یعنی باتری خالی می‌کند برای فهمیدن این موضوع به setting در قسمت battery health بروید و سلامت گوشی را چک کنید.

 

اتصالات را چک کنید:

یکی از مهم ترین ویژگی های یک گوشی اتصالات آن میباشد. که به آسانی می‌تواند مورد آسیب قرار بگیرد. یکی از معایب آیفون در قسمت الان مقداری ضعف دارد.

 

پورت ها را چک کنید:

یکی از موارد مهم دیگر که حتما باید چک کنید پورت گوشی آیفون میباشد.

پورت شارژ یکی از مهمترین قطعه در آیفون است. زمانی که قصد خرید گوشی کارکرده را دارید با یک کابل شارژ پورت شارژ گوشی رو چک کنید و اطمینان کسب کنید که این قطعه به درستی کار می‌کند. 

اگر زمانی قصد خرید گوشی ایفونی که قدیمی شده را داشتید  از جک ۳.۵ میلیمتری بود با یک کابل AUX یا هندزفری سیمی حتما آن را تست کنید.  

 

اسپیکر و میکروفون تماس را چک کنید

مورد دیگری در آیفون دست دوم که شما باید آن را تست کنید با آن دستگاه با شخصی تماس حاصل کنید که از سالم بودن میکروفون چه در زمانی که خودتان در حال صحبت هستید و چه زمانی که شخص تماس گرفته شده صحبت می‌کند وضوح و کیفیت صدا را مورد سنجش قرار دهید و در کامی بعدی گوشی را در حالت اسپیکر قرار دهید و وضوح صدا را چک کنید.

 

سنسورهای امنیتی را کنترل کنید

سنسورهای امنیتی را کنترل کنید

در گوشی های آیفون دو مورد سنسور امنیتی وجود دارد از آیفون های مدل پایین تا مدل X که دکمه Home دارد حتما تست کنید که این دکمه اور انگشت شما را تشخیص دهد و از مدلX به بعد دیگر این دکمه وجود ندارد و از سنسور جدید  Face ID با تشخیص چهره استفاده می شود که این سنسور برتر است چون از نظر سرعت تشخیص نسبت به دکمه Home میباشد.

 

تست 3D Touch

دقت داشته باشید در مدل آیفون های ۶،۷،۸ یک تاچ اضافه یا 3D Touch زیر نمایشگر دارا می باشد. این صفحه لمس اضافه به گونه است که با فشار دست شما عملکرد آن تغییر می‌کند با هر فشار آرام یا محکم هر کدام به گونه ای به شما پاسخ می‌دهد. حتما به این مورد در هنگام خرید دقت نماید.

 

تست نمایشگر

یکی از مهم ترین نکته ای که هنگام خرید آیفون دست دوم باید دقت داشته باشید نمایشگر آیفون میباشد. برای اطمینان از سلامت نمایشگر چک کنید کل صفحه به صورت یکپارچه باشد زیرا نمایشگری که سالم باشد دچار پیکسل سوختگی میشود. زمانی که دستگاه ضربه خورده باشد امکان پیکسل سوختگی و یا شکستن نمایشگر وجود دارد. 

به این نکته دقت کنید وقتی نمایشگر پیکسل سوخته میشود صفحه در کل یا بعضی از نقاط آن به رنگ های سبز، قرمز، مشکی و سفید در می آیید.

 

لوازم و جعبه را چک کنید

در هنگام خرید این نکته را دقت کنید که جعبه و لوازم جانبی گوشی را با دقت بررسی کنید. لوازم جانبی گوشی اعم از شارژر اصلی و هندزفری ایفون(مطمئن شوید غیر اصل نباشد) لازم به ذکر است در گوشی های مدل جدید به غیر از سیم دیگر لوازم جانبی در جعبه وجود ندارد. 

 

 سخن آخر:

خواننده گرامی ضمن تشکر از شما برای انتخاب فروشگاه آنلاین چیکومارکت، امیدواریم مطالب فوق مفید و کاربردی بوده باشد. و در سخن آخر سعی کنید تمام موارد بالا را رعایت کنید، از محیط امن خریداری کنید، و در زیر نور به دقت تست کنید. تا خرید مطمئن را انجام دهید.  

 

دیدگاهتان را بنویسید