مقالات

مشخصات و قیمت اپل واچ سری 8 سایز 45 میلی متر

آیا شارژ باتری اپل واچ 8 بهبود یافته است؟

اپل سرانجام در رویداد Far Out از اپل واچ سری 8 رونمایی کرد. در این مقاله به طور کامل شما را با مشخصات فنی، تاریخ عرضه و قیمت اپل واچ سری 8 آشنا می کنیم.

رویداد مورد انتظار کوپرتینویی ها با اپل واچ سری 8 آغاز شد. اپل واچ سری 8 جدید از نظر اندازه نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است و می توان آن را در اندازه های 41 و 45 میلی متری با نمایشگر همیشه روشن خریداری کرد.

علاوه بر این دستگاه، اپل در این مراسم از دو ساعت جدید Apple Watch SE و Apple Watch Ultra نیز رونمایی کرد.

 

معرفی اپل واچ سری 8

معرفی اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 به عنوان یکی از محصولات خوب اپل در دو سایز 41 و 45 میلی متری عرضه شده است. وزن هر یک از این ساعت ها به ترتیب 32 و 38.8 گرم است. اندازه صفحه نمایش اپل واچ سری 8 45 میلی متر، 1.9 اینچ و اندازه صفحه نمایش این ساعت 41 میلی متر، 1.69 اینچ است.

هر دو مدل دارای 1 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هستند. البته در اندازه باتری تفاوت هایی نیز وجود دارد. بر این اساس، اپل واچ سری 8 دارای باتری با اندازه بزرگ (mAh 308) و نسخه کوچکتر دارای باتری (mAh 282) است.

اگر از علاقه مندان به ساعت های هوشمند اپل هستید، قطعا با نگاهی به اپل واچ سری 8 متوجه طراحی قدیمی آن خواهید شد.اما نباید ناامید شوید، زیرا رنگ این ساعت با ساعت قبلی متفاوت بوده است و می توانید این محصول را در چهار رنگ قرمز، مشکی، سفید و نقره ای تهیه کنید. این گجت پوشیدنی اپل همراه با گوشی های سری آیفون 14 عرضه شد.

از مزیت های این محصول می توان به صفحه نمایش باکیفیت، وجود سنسورهای متعدد با کاربری های متنوع، حافظه داخلی زیاد، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر گرد و غبار و استفاده از چیپ قدرتمند در طراحی اشاره کرد. در ادامه پیش از پرداختن به ویژگی های اپل واچ سری 8 به سایر مشخصات این ساعت هوشمند می پردازیم.

 

سنسور ضربان قلب در اپل واچ سری 8

ضربان قلب اولین معیار سنجش سلامت در هر فردی است و البته ارتباط مستقیمی با تناسب اندام دارد. با این اوصاف، تشخیص ضربان قلب را می توان یکی از ویژگی های اپل واچ سری 8 دانست که مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه هنوز هم یکی از ویژگی های تکرارشونده ساعت های هوشمند سری 7 است.

سنسور مادون قرمز به کار رفته در پشت اپل واچ به طور مداوم و منظم ضربان قلب کاربر را اندازه گیری کرده و یافته های خود را در قسمت سلامت ثبت می کند. با کمک این سنسور کاربران می توانند نوار قلب را به صورت دستی گرفته و با اندازه گیری ریتم نامنظم قلب خود تصمیم بگیرند که آیا نیاز به مراجعه به پزشک دارند یا خیر.

 

اپل واچ سری 8 با سنسور اکسیژن

از دیگر ویژگی های اپل واچ سری 8 می توان به وجود سنسور اکسیژن در آن اشاره کرد. این سنسور می تواند با بررسی میزان اکسیژن بدن در صورت کاهش آن به کاربر هشدار دهد. اگرچه ممکن است این داده ها به اندازه کافی دقیق نباشند، اما تا حدی می توانند متوجه مشکل یا بیماری ریوی شوند و به کاربر کمک کنند تا با مراجعه به پزشک، درمان اولیه احتمالی را دریافت کند.

در طراحی این ساعت هوشمند، حالت کم مصرفی در باتری گوشی تعبیه شده است که کاربر می تواند با فعال سازی آن، عمر باتری خود را افزایش دهد. البته فعال سازی این حالت باعث می شود که کاربر از ویژگی های تشخیص ضربان قلب، نامنظم شدن ریتم قلب و سطح اکسیژن محروم شود.

قیمت اپل واچ سری 8

قیمت اپل واچ سری 8

تا اینجا به بررسی ظاهر و قابلیت های اپل واچ سری 8 پرداختیم اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محصول را با چه قیمتی می توان خریداری کرد. در واقع قیمت اپل واچ سری 8 بسته به نوع طراحی و نسخه موجود متفاوت است، یعنی واچ ادیشن نایک، اپل واچ معمولی، نوع اسپرت، واچ ادیشن و هرمس واچ. کمترین قیمت این محصول مربوط به نسخه 41 میلی متری آن است که 399 دلار برآورد شده است.

این ساعت دارای بند ساده و بدنه آلومینیومی است و قیمت آن تفاوتی با اپل واچ سری 7 ندارد. اما گران ترین نسخه اپل واچ سری 8 قیمتی معادل 1499 دلار دارد. از ویژگی های این محصول می توان به بند چرمی و بدنه استیل ضد خش آن اشاره کرد. اگرچه قیمت این ساعت نسبت به امکانات آن مناسب به نظر می رسد، اما با افزایش روزانه قیمت دلار، خرید آن برای اکثر کاربران ایرانی سخت خواهد شد.

 

مقایسه اپل واچ سری 8 با سری 7

همانطور که گفتیم، اگر صاحب اپل واچ سری 7 هستید، نیازی به خرید محصول جدید سری 8 ندارید، زیرا تفاوت های آشکار زیادی بین این دو نسخه از ساعت هوشمند اپل وجود ندارد و شما فقط یک نسخه ی به روز شده. این به روز رسانی ها شامل سنسور دما، پردازنده، ژیروسکوپ و شتاب سنج های جدید با تشخیص تصادف است.

اگرچه ممکن است چنین تغییراتی برای برخی از کاربران جالب باشد، اما هنوز دلیل محکمی برای کنار گذاشتن اپل واچ سری 7 نیست. اما اگر هنوز هیچ یک از سری ساعت های اپل را خریداری نکرده اید، خرید این محصول می تواند برای شما جذاب باشد. در شرایط نامساعد جوی مانند گرد و غبار می توانید از هر یک از این ساعت ها به خوبی استفاده کنید.

حتی زمانی که قصد دارید تا عمق 50 متری شنا کنید، می توانید از عملکرد خوب این ساعت هوشمند مطمئن باشید.

 

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 دارای تراشه جدید اپل اس 8 است که از نوع دو هسته ای است. همچنین پردازنده گرافیکی آن PowerVR است و همراه با سیستم عامل watchOS 9.0 تجربه کاربری جذاب، روان و پر از امکانات را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین اپل واچ جدید دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت رم است. این محصول دارای NFC نیز می باشد.

اپل مانند سایر محصولات خود در سال های اخیر، در سری جدید اپل واچ به فکر محیط زیست بوده و اطمینان حاصل می کند که 100 درصد مواد به کار رفته در اپل واچ 8 و بسته بندی آن بازیافتی و قابل تجدید هستند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم آخرین اپل واچ طراحی مشابه نسخه های قبلی خود دارد و به همین دلیل تمامی بندهای مناسب برای نسخه های قبلی نیز متناسب با این مدل هستند. جالبتر اینکه خوشبختانه طراحی بندهای اپل واچ اولترا نیز مشابه این محصول است و می توانید از بندهای اولترا اپل واچ برای اپل واچ سری 8 خود نیز استفاده کنید.

 

امکان تشخیص تصادف رانندگی و درخواست کمک، نوآوری جدید در اپل واچ 8

ساعت آیفون 8 قابلیت تشخیص حوادث رانندگی و ارسال درخواست کمک به نهادهای مربوطه را دارد که البته در ایران قابل استفاده نیست.

این ساعت هوشمند ابتدا تصادف شدید خودروی شما را تشخیص می دهد و پس از تشخیص آن به صورت خودکار با اورژانس ارتباط برقرار می کند و بر اساس محل تشخیص داده های شما اعلان ارسال می کند.

قابلیت تشخیص تصادف ترکیبی از ژیروسکوپ 3 محوره قدرتمند به همراه حسگر شتاب سنج جدید است که دامنه دینامیکی بالایی دارد. همچنین در این قابلیت از میکروفون، گیج فشار، GPS و الگوریتم های پیشرفته که حاصل 1 میلیون ساعت تست و یادگیری در تصادفات است، استفاده شده است که باعث تشخیص خودکار این رویداد می شود.

همچنین اپل واچ سری 8 این قابلیت را دارد که سقوط شما را مثلاً از روی دوچرخه و … تشخیص دهد و نسبت به نسخه های قبلی بهینه شده است. البته این مورد در هنگام استفاده از حالت های ورزشی بسیار دقیق تر و بهتر عمل می کند.

همچنین امکان برقراری تماس اضطراری با این سری اپل واچ با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور در کنار آن وجود دارد، با این کار می توانید با اورژانس تماس بگیرید، از آنها درخواست خدمات کنید و موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

 

آیا شارژ باتری اپل واچ 8 بهبود یافته است؟

اپل واچ 8 دارای باتری لیتیوم یونی 308 میلی آمپر ساعتی است که می تواند در استفاده معمولی شما را حدود 18 ساعت در روز شارژ کند. این بدان معناست که مانند سری های قبلی، هر روز باید ساعت را شارژ کنید.

اما نه! صبر کنید… بالاخره قابلیت حالت کم مصرف را به اپل واچ اضافه کرد و بدین ترتیب با فعال سازی این قابلیت در ساعت هوشمند خود می توانید به جای 18 ساعت روی شارژدهی ساعت خود تا 36 ساعت حساب کنید.

شارژر جدید سری اپل واچ مانند نسخه های قبلی بی سیم بوده و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. این شارژر دارای پورت Type C است و می توانید از آداپتورهای USB-C استفاده کنید.

 

جهت خرید انواع محصولات مچ بند و ساعت هوشمند همواره میتوانید از فروشگاه انلاین چیکومارکت دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید