مقالات

معرفی گوشی iPhone 15 قیمت و مشخصات

معرفی گوشی iPhone 15 قیمت و مشخصات

اپل در سپتامبر 2022 مدل های آیفون 14 و آیفون 14 و 14 پرو را عرضه کرد، اما ما شایعاتی در مورد iPhone 15 از مدت ها قبل از عرضه آخرین آیفون ها برای خرید می شنویم.

طراحان شرکت اپل مدت‌ها رویای آیفونی را در سر می‌پرورانند که واقعاً تمام صفحه باشد – بدون حاشیه در اطراف نمایشگر و بدون بریدگی برای دوربین یا سنسور. با آیفون 15 پاییز امسال، اپل گام دیگری به سوی این هدف خواهد برد.

چند ماه دیگر تا آیفون 15 باقی مانده است، اما برای اپل سخت است که رازهای سری آیفون را حفظ کند، زیرا تامین کنندگان مختلفی درگیر هستند که برخی از آنها در نهایت اطلاعات را فاش می کنند. ما در مجموع چهار مدل آیفون 15 در اندازه های مشابه با مدل های آیفون 14، شامل دو آیفون 6.1 اینچی و دو آیفون 6.7 اینچی را انتظار داریم. 

 

قیمت آیفون 15

قیمت آیفون 15

هنوز برای پیش بینی قیمت آیفون 15 خیلی زود است. حتی شایعات و اخباری در مورد قیمت سری آیفون 15 منتشر نشده است. البته برای تخمین قیمت آیفون 15 می توان به روند قیمت گذاری سری آیفون 14 و 13 نگاه کرد.

گوشی های آیفون 14 نسبت به نسل قبلی خود افزایش قیمت داشتند و این احتمال وجود دارد که اپل در تعیین قیمت سری آیفون 15 نیز همین روند را تکرار کند. قیمت ارزان ترین آیفون 14 در بازار جهانی حدود 799 دلار و قیمت گران ترین مدل آیفون 14 پرو مکس حدود 1599 دلار است. گوشی های سری آیفون 14 در بازار ایران با این قیمت ها به فروش می رسند:

  • آیفون 14: 43,000,000 تا 47,000,000 تومان
  • آیفون 14 پلاس: حدود 44,500,000 تومان
  • آیفون 14 پرو: 53.500.000 تا 78.500.000 تومان
  • آیفون 14 پرومکس: 58.000.000 تا 88.000.000 تومان

این محدوده قیمت بر اساس نسخه های مختلف رم و حافظه تعیین می شود. اما در مورد قیمت سری آیفون 15 باید گفت که تنها یک خبر منتشر شده است که مربوط به قیمت آیفون 15 اولترا است; این گوشی هوشمند احتمالا جایگزین آیفون 15 پرومکس خواهد شد

 

درباره گوشی iPhone 15

یکی از آیفون های 6.1 اینچی، آیفون 15 استاندارد خواهد بود، در حالی که یکی از مدل های 6.7 اینچی، آیفون 15 پلاس خواهد بود. سایر آیفون‌های 6.1 و 6.7 اینچی مدل‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر «Pro» خواهند بود.

این روند در سال 2017 با آیفون X آغاز شد. با این مدل، صفحه نمایش برای اولین بار به سمت لبه بالا و پایین کشیده شد (عرض قاب شبیه به تلفن های قبلی در سمت چپ و راست بود). اما همچنان دارای یک بریدگی در نزدیکی قسمت بالایی برای قرار دادن Face ID، بلندگو، دوربین جلو و سایر سنسورها بود

گام دیگری در سال 2020 با عرضه آیفون 12 برداشته شد که حاشیه‌های کمی نازک‌تر از X، XS و 11 خطوط قبل از خود داشت. با آیفون 13 پرو در سال 2021، اپل اندازه ناچ را کاهش داد. سپس سال گذشته، این عنصر با جزیره دینامیک جایگزین شد و منطقه را حتی کوچکتر کرد.

ویژگی های آیفون سری 15

ویژگی های آیفون سری 15

امسال، دو مورد از بزرگترین تغییرات در خط 15، اپل را به آیفون رویایی نزدیکتر می کند. مدل‌های استاندارد آیفون 15 با بریدگی با جزیره دینامیک معامله می‌شوند، در حالی که نمایشگرهای پرو و پرو مکس با فناوری جدیدی ساخته می‌شوند: قالب‌گیری بیش‌ازحد فشار تزریق کم یا «LIPO» که در داخل اپل نامیده می‌شود.

این فرآیند جدید اندازه حاشیه اطراف نمایشگر را به 1.5 میلی متر (از حدود 2.2 میلی متر در آیفون های فعلی) کاهش می دهد. LIPO برای اولین بار در اپل واچ سری 7 برای نازک کردن حاشیه های آن دستگاه و افزایش اندازه نمایشگر استفاده شد. و اپل قصد دارد در نهایت این ویژگی را به iPad نیز بیاورد.

فراتر از صفحه نمایش های جدید، خطوط آیفون 15 و 15 پرو مجموعه ای از ویژگی های جدید دیگر را نیز دریافت خواهند کرد که بزرگترین به روز رسانی از زمان اضافه شدن قابلیت 5G به این دستگاه در سه سال پیش است.

بیایید با آیفون 15 و 15 پلاس شروع کنیم. همانطور که انتظار می‌رفت، این گوشی‌ها شبیه به مدل‌های فعلی به نظر می‌رسند، اما بهبودهای عمده دوربین و تراشه A16 از خط آیفون 14 پرو را اضافه می‌کنند. آنها همچنین کانکتور لایتنینگ فعلی را با USB-C تعویض خواهند کرد.

 

معرفی آیفون ۱۵ از نظر مشخصات و ویژگی‌ها

علاوه بر فناوری نمایشگر جدید، در اینجا انتظاراتی که باید از آیفون 15 داشته باشیم آورده شده است:

  • مدل‌های حرفه‌ای طراحی جدیدی خواهند داشت و لبه‌های براق و مستعد اثر انگشت فولاد ضد زنگ را با چیزی قوی‌تر، سبک‌تر و ممتازتر جایگزین می‌کنند: تیتانیوم. اپل مدت‌هاست که به دنبال آوردن تیتانیوم به آیفون بوده و استفاده از این فلز در ساعت‌های اخیر آزمایشی برای رساندن این ماده به دستگاه پرحجم خود بود.
  • طراحی مدل‌های Pro شیشه‌های مات پشت گوشی‌های قبلی را حفظ کرده است، اما لبه‌های کناری و جلویی اکنون کمتر از قبل تیز هستند.
  • داخل آیفون 15 پرو به گونه ای طراحی شده است که با شاسی آلومینیومی بازسازی شده آیفون 14 مطابقت داشته باشد (iFixit خلاصه ای از تغییرات را دارد). این تعمیرات اساسی، تعمیر گوشی را آسان تر می کند.
  • همانطور که در ماه می سال گذشته اشاره کردم، آیفون 15 در حال انتقال به USB-C است. این امر سرعت انتقال داده‌های سریع‌تری را برای کسانی که هنوز با کابل همگام‌سازی می‌کنند را ممکن می‌سازد، اما برخی از مصرف‌کنندگان این تغییر را به عنوان یک سردرد پرهزینه می‌بینند.
  • به روز رسانی های عمده دوربین عقب، از جمله لنزهای به روز شده و توانایی به دست آوردن طیف وسیع تری از زوم اپتیکال در بزرگترین مدل.
  • با توجه به اینکه مدل‌های معمولی آیفون 15 از پردازنده A16 سال گذشته بهره می‌برند، گوشی‌های حرفه‌ای جدید به سمت یک تراشه 3 نانومتری حرکت می‌کنند که به‌طور محسوسی سریع‌تر است.
  • همانند سری آیفون 14، بهترین ویژگی ها برای مدل های آیفون 15 پرو در نظر گرفته می شود تا هزینه اضافی ارزش آن را داشته باشد.

 

شایعات تا کنون حاکی از آن است که می‌توانیم به جای درگاه لایتنینگ در تمامی مدل‌های آیفون 15 منتظر پورت USB-C باشیم و Dynamic Island علاوه بر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو، برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز در دسترس خواهد بود. پرومکس این بدان معناست که اپل از بریدگی‌هایی که از آیفون X برای سری آیفون‌های پرچم‌دار استفاده کرده بود، برای طراحی شیک‌تر و کمتر مزاحم‌تر استفاده می‌کند.

اپل قصد دارد از تراشه‌های مودم کوالکام برای دستگاه‌های جدید استفاده کند زیرا تراشه‌های مودم خودش که در حال توسعه هستند کاملاً آماده نیستند، به علاوه ما انتظار داریم تراشه‌های جدید UWB برای ادغام با هدست ویژن پرو. مدل‌های استاندارد آیفون 15 به تراشه A16 که در مدل‌های آیفون 14 پرو بود، ارتقا می‌یابند، در حالی که مدل‌های آیفون 15 پرو از تراشه‌های 3 نانومتری A17 سریع‌تر و کارآمدتر استفاده می‌کنند.

  

سخن آخر

در این مقاله از فروشگاه آنلاین چیکومارکت به آیفون 15 پرداختیم، بنابراین انتظار داریم که در مدل‌های بالای آیفون شاهد ارتقای فریم‌های تیتانیومی، حاشیه‌های باریک‌ تر و برخی تغییرات جزئی در طراحی با لبه‌های خمیده‌ تر باشند و آیفون 15 پرومکس هم از فناوری لنز پریسکوپ برای قابلیت‌ های زوم پیشرفته بهره می‌برد.انتظار می‌رود که قیمت مدل‌های آیفون 15 ثابت بماند، به‌طوری‌که قیمت پایه استاندارد 6.1 اینچی از 799 دلار و آیفون 15 پلاس 6.7 اینچی از 899 دلار شروع می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید